Olipas tuottelias viikonloppu. Ei taloudellisesti tuottelias tehtävien suhteen. Sain tehtyä pari rästiin jäänyttä tehtävää sekä sain pestyä parvekkeen ja uunin. Tekisi mieli kysyä, että maksetaanko mulle liksaa, kun olen siistinyt tätä työoppimisasuntoa pikkuhiljaa edustuskuntoon. Ihan kiusallanihan minä sitä huomenna kyselisin. Pitää muistaa myös kysyä, että kuka huolehtii mattojen pesusta. Muuten sen olisin voinut itsekin tehdä, mutta ei ollut välineitä, eikä noita mattoja koneeseen saa laittaa. Niin ainakin pyykkituvalla luki, ettei mattoja koneeseen. Kahdeksasta matosta kolme ei ainakaan sovi koneeseen. Ei nuo pyykkituvan pesukoneet niin suuria ole, että niihin mahtuisi edes 0,5 X 1,5 metrin matto pesuun. Mutta eihän se minun ongelma ole. Viime viikolla oli puhetta, että täällä pitäisi kuulemma käydä ammattisiivoojat. Mutta enpähän ole ketään ulkopuolista siivoojaa täällä nähnyt. Enkä kyllä ole edes huomannut, että joku muu täällä olisi siivonnut kuin mie. Jos ei imurointia oteta lukuun. Lauantaina siivosin tuon pienemmän makuuhuoneen, jossa kämppiseukko asusteli ja torstaina imuroi. En uskaltanut edes ottaa imuria esiin, mutta tuolla kostealla sienisellä sinipiialla pesi lattian. Kyllä se sieni välillä oli aika törkysen näkönen, pölyä kertyi ihan reilunlaisesti. Mutta onpahan nyt ainakin puhas lattia. Koko asunto on nyt puhtaampi, mitä minun tänne tullessa neljä viikkoa sitten.

Mutta miten ihmeessä yksi pieni asia voi tehdä näin onnelliseksi? Olen ollut torstaista asti kuin seitsemännessä taivaassa! Tämä olotila johtuu vain siitä, että tiedän tiistaina olevan tärät. Tätä ihmistä olenkin kaivannut ties kuinka pitkää. En pelkästään tätä komistusta, myös hänen tapaamistaan. Keskiviikkona pikaisesti tavattiin, mutta eipä ollut aikaa jutella kuin muutama minuutti. Se muutaman minuutin juttutuokio ei todellakaan olisi riittänyt, mutta julkisessa paikassa ei oikein muuta voi! Mutta sekin oli jo tärkeää, että tavattiin. Tiistaiksi on odotettavissa taas paljon suuria odotuksia. Vähän jänskättää, mutta toivoa sopii. Se, mitä kaikkea tiistaina voi tapahtua (ja melko varmasti tapahtuukin), niin olen takuu varmasti loppuviikon taas ihan pilvilinnoissa! Sen verran hauskan luokan juttu taitaa tapahtua.